ח"כ יעקב אשר: "לא רציתי להיות בראש ועדת החוקה"

    אסתי פלד No Comments on ח"כ יעקב אשר: "לא רציתי להיות בראש ועדת החוקה"

    חבר הכנסת יעקב אשר מיהדות התורה אומר הערב לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" כי המפלגות החרדיות לא צריכות להיות ממובילות המהפכה המשפטית: "לא לקחתי את ועדת החוקה כי ידעתי לאן זה הולך ולא רציתי להיות בראש החץ. השינוי בבג"צ נועד ליצור כלי עבודה, שיהיה מאוזן ולפחות שלא יהיו מאותו חלק מאוכלוסיה שהוא "אנטי"

    צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ יעקב אשר ב"מהדורה המרכזית" עם אבי מימרן: "ברור שיש כאן תהליך אסטרטגי ומלחמה. אני מעריך שהנחישות תביא את התוצאה ובהמשך נעשה צעדים טקטיים. השאלה אם יש צד שני בכלל…". אשר הדגיש כי "אני חושב שאנחנו לא צריכים להוביל את המהלך הזה, למרות שדעתינו ידועה. אני לא קורא לזה רפורמה, אני חושב שזה ליצור כלי עבודה, שיהיה מאוזן ולפחות שלא יהיו מאותו חלק מאוכלוסיה שהוא "אנטי". בג"צ הוא לא המקום האידאלי".

    עוד מח"כ יעקב אשר: "בג"צ זה כלי שקיים ואנחנו צריכים להסדיר כמה בעיות שיש לנו איתו. הם מכניסים את השקפת עולמם לדברים שהם מדיניות. יש מחלוקת בהשקפות עולם, לא יבוא כאן בג"צ חדש שיבוא לשמור תרי"ג מצוות כהלכתו. לא לקחתי את ועדת החוקה כי ידעתי לאן זה הולך ולא רציתי להיות בראש החץ. למרות שזו לא הסיבה שלא ביקשתי להתמנות אליה"

    "בגצ וההחלטות שלו היו כלי להכות אותנו בידי הפוליטיקאים. בלי הפסיקה שלהם על חוק הגיוס לפיד לא היה לפיד של היום. בגצ הולך רק עם פלג מסוים באוכלוסיה. יש צוותים שדנים כל העת על הצורה והתהליך שייושמו ההסכמים הקואליציוניים. כל מה שדרשנו להביא לשיוויוניות. יש דברים שהלכנו על 100%, ובתלמודי התורה התביעה שלנו להגיע ל-55%. יש את עובדי ההוראה שזה יבוא לידי ביטוי בשכרם".

    "לכל דבר יש את החשבון שלו, צריך לראות את זה בצורה הזאת. בגדול, צריכה להיות השפעה בסופו של דבר, איך זה יהיה? כשיגיע התקציב תראו איך זה יחולק. בגיל הרך אין הבדל, הרי אין את העניין של לימודי ליבה. בגנים של החינוך המיוחד העניין נפתר, גם עניין הסייעות ייפתר בעז"ה. זו התקווה שלי, ושל כולם".

    לגבי רעידות האדמה: "אותם מבנים שהם מאות אלפים במדינת ישראל, רחוקים מאוד מפיתרון. פינוי בינוי וכל הפיתרונות האלו עובדים טוב בערי המרכז, זה לא עוזר לפריפריה – יש דבר אחד שיפתור את זה הוא ההתערבות כלכלית של המדינה שזה יהיה שווה כלכלית. זה גם יפתור את מצוקת הדיור. עשיתי 4-5 ישיבות לפתירת העניין הזה. נכנסתי לזה בכל הכוח. זה גם פיקוח נפש וגם פיתרון למצוקת הדיור".

    לראיון המלא:



    0 תגובות